top of page

Tarieven &
vergoedingen

Behandelingen bij GGZ Denazorg vallen in de meeste gevallen onder het basiszorgpakket. Een deel van de behandelingen wordt vergoed door de zorgverzekeraars. Het niet-vergoede deel schelden wij kwijt. Mogelijk wordt er aanspraak gemaakt op het wettelijke eigen risico.

​

De kosten van jouw behandeling kunnen wij meestal rechtstreeks bij de zorgverzekeraar declareren. Dit geldt niet voor zorg buiten de Zorgverzekeringswet, niet-gecontracteerde zorg en voor het no-show tarief. Meer informatie hierover vind je verder op de pagina.

NZA

De kosten van jouw behandeling zijn afhankelijk van het aantal behandelsessies dat je ontvangt. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) stelt tarieven vast voor de zorg in Nederland. Voor meer informatie over de kosten van GGZ-behandelingen kunt u de website van de NZa raadplegen: www.nza.nl.

​

Wij hebben niet met alle zorgverzekeraars een contract. Daarom kan de wijze van betaling variëren. Wij vragen je vriendelijk om mee te werken aan het declaratieproces.

2

Eigen risico

Het verplicht eigen risico wordt altijd eerst aangesproken. Dit betekent dat je jaarlijks minimaal €385 van jouw behandeling zelf betaalt, tenzij het eigen risico al is aangesproken door het gebruik van andere zorg. Houd er rekening mee dat het eigen risico soms hoger kan zijn dan €385, afhankelijk van de keuze die je hebt gemaakt bij het afsluiten van jouw zorgverzekering.

3

No-show

No-show beleid

Het komt helaas voor dat cliënten zonder bericht niet op afspraken verschijnen of te laat afzeggen. Een gemiste afspraak zonder tijdige afmelding (minimaal 48 uur van tevoren) noemen wij een ‘no-show’.

​

Afmelden van een afspraak

Mocht je onverhoopt niet op de afspraak kunnen verschijnen, vragen wij je dit minimaal 48 uur van tevoren telefonisch of per e-mail kenbaar te maken via ons secretariaat. Dit geeft ons de mogelijkheid om de vrijgekomen tijd aan een andere cliënt te besteden die wellicht dringend zorg nodig heeft.

​

Bespreking van het no-show beleid

Bij de start van de behandeling bespreekt de behandelaar altijd het huishoudelijk reglement met de cliënt, inclusief het no-show beleid. Dit beleid wordt duidelijk toegelicht zodat er geen misverstanden ontstaan. Wij vragen de cliënt om deze afspraken te ondertekenen als bevestiging van hun begrip en akkoord.

​

Jouw verantwoordelijkheid

Het is belangrijk om te begrijpen dat no-shows niet alleen invloed hebben op jouw eigen behandelingsproces, maar ook op de beschikbaarheid van zorg voor andere cliënten. Wij vragen daarom om jouw medewerking om no-shows te voorkomen en zorg tijdig af te melden wanneer nodig.

​

No-show tarieven

Bij een no-show zonder tijdige afmelding (minimaal 48 uur van tevoren) ontvang je een no-show factuur conform ons tarief:

  • €65 voor een reguliere afspraak

  • €100 voor een intake afspraak

  • €100 voor een afspraak met de psychiater

     

Let op: Jouw zorgverzekeraar vergoedt een no-show factuur niet. Deze kosten dien je zelf te betalen.

​

Contactgegevens Secretariaat

Voor het afmelden van afspraken of bij vragen over ons no-show beleid kan je contact opnemen met ons secretariaat via:

4

Denazorg heeft contracten met:

  • DSW (Stad Holland, DSW, InTwente) 

  • CZ (OHRA, CZ, Nationale nederlanden, Just, CZ direct)

  • ENO (Salland, Zorgdirect)

  • Eucare (Aevitea)

  • Menzis (Hema, Anderzorg, Vink Vink)

  • ONVZ

3

Denazorg heeft geen contract met:

In 2024 hebben wij geen contracten afgesloten met VGZ, Zorg en Zekerheid, en ASR. Met Achmea hebben wij een betaalovereenkomst.

​

Wat betekent dit voor u?

  • VGZ en Achmea: Rekeningen van cliënten die verzekerd zijn bij VGZ en Achmea kunnen wij rechtstreeks indienen bij de verzekeraar. Het deel dat niet wordt vergoed (eigen bijdrage) wordt door ons kwijtgescholden. 

  • Vergoedingspercentage bij niet-gecontracteerde zorg: Het vergoedingspercentage kan bij niet-gecontracteerde zorg vaak (ruim) onder de 100% liggen. Afhankelijk van de polisvoorwaarden van jouw zorgverzekeraar en jouw pakketkeuze, vergoeden de meeste verzekeringen doorgaans tussen de 65% en 100%. Het deel dat niet wordt vergoed (eigen bijdrage) wordt door ons kwijtgescholden. Jij hoeft dit bedrag dus niet zelf te betalen.

     

Behandeling van cliënten van ASR en Zorg en Zekerheid

Wij behandelen geen cliënten die verzekerd zijn bij ASR en Zorg en Zekerheid. Dit komt omdat wij de voorkeur geven aan het rechtstreeks kunnen declareren bij de zorgverzekeraar. Hierdoor kunnen wij een efficiënte en soepele afhandeling van de zorgkosten waarborgen.

​

Mocht je vragen hebben over jouw zorgverzekering of onze declaratieprocedure, neem dan gerust contact met ons op.

bottom of page